Dataspårning & analys

ta kontroll över din
affärskritiska data

Dataspårning och analys

Brand Identities.

För många företag är webbplatsen den främsta kommunikationskanalen mot sina kunder. Det är en länk mellan kunden och ditt företag. Webbplatsen ger kunderna möjlighet att interagera med dig och få information om tjänster och produkter

Men hur vet du om din webbplats är effektiv!?
Först och främst är det viktigt att du försäkrar dig om att du mäter rätt KPI:er och får rätt siffror.

Detta kräver både en ordentlig implementering av spårningsverktyg, t.ex. Google Analytics samt att förstå hur datan skall kopplas ihop med din affär.

Det låter på pappret enkelt men i väldigt många fall så används inte datan på rätt sätt.  Det är till exempel inte ovanligt fall helt felaktig data samlas in.

Vi jobbar nära våra kunder och försäkrar oss om att de har alla bitar på plats. Till exempel att granska och säkra kvaliteten på datan, att aktivt administrera och konfigurera spårningen på rätt sätt. Vi samarbetar med kundens utvecklingsteam och ger support både med rapportering samt analys av datan för att den skall bli så värdefull som möjligt.

Har du någonsin frågat dig  vad de här sifforrna betyder!? Vi hjälper dig att tolka siffrorna och hur du kan använda dem för att fatta rätt beslut.

vill du bli bättre på att förstå och använda din data?

Rulla till toppen