Beet, Email Addicts och Add Visits bildar Root Digital

Beet, Email Addicts och Add Visits går samman och skapar Root Digital, en ledande grupp för digital tillväxt. Vi vill förena alla digitala aspekter som krävs för att våra kunder ska blomstra och ständigt utvecklas. Här kan du läsa mer om företagen och visionen med gruppen! en katalysator för digital tillväxt och evolution Omställningen till …

Beet, Email Addicts och Add Visits bildar Root Digital Read More »

Uppdatering kring Google och hantering av persondata

Som ni har märkt skriver vi en hel del om hur Google hanterar problemställningen kring datalagring av eu-medborgares persondata i USA. Google försöker naturligtvis lösa problemet för att förhindra att de tappar den Europeiska markanden (och datan). anonymisering av ip-adresser är inte hela svaret Google har nu börjat kommunicera mer och mer runt anonymisering av …

Uppdatering kring Google och hantering av persondata Read More »

Domen är till slut spikad för Universal Analytics!

Många har nog funderat på hur länge Google kommer att låta Universal Analytics fortsätta leva. Den senaste tiden har de mycket aktivt pushat för GA4. De flesta har nog tänkt sig att det skulle ta många år innan Google väljer att lägga ner UA. Det innebär att man knappt har börjat tänka på GA4 ännu …

Domen är till slut spikad för Universal Analytics! Read More »

Vill du nå nya kunder via Google? – Välj då en Google Premier Partner!

På Add Visits brinner vi för annonsering som levererar resultat. Vi har som byrå varit Premier Partner i flera år, men är nu godkända för 2022 och enligt Googles nya och uppdaterade Premier Partner krav. En utmärkelse som endast ges till topp 3% av de svenska partnerbolagen. Något som gör oss extra stolta och är …

Vill du nå nya kunder via Google? – Välj då en Google Premier Partner! Read More »

Yes! Add Visits utsedd till Google Premier Partner 2022

Add Visits AB är sedan tidigare Premier Partner till Google enligt deras gamla sätt att kategorisera partnerbolag. Google har ändrat på kraven för att få kalla sig för Premier Partner. Från och med den 2 februari 2022 har vi fått statusen Premier Partner enligt det nya sättet att kategorisera partnerbolag. Den ges endast till toppskiktet …

Yes! Add Visits utsedd till Google Premier Partner 2022 Read More »

11 tips till att ranka bättre i Google My Business

Att äga serpen är är viktigt eftersom det gör att du får mer exponering vilket både bidrar till mer trafik och branding. Rätt konfigurerat kan My Business bidra både med fler affärer och bättre synlighet för dina kunder. Google My Business erbjuder flera möjligheter att göra ditt företag mer synligt i Google. Främst handlar det …

11 tips till att ranka bättre i Google My Business Read More »

Vädrets påverkan på försäljningen

Efter alla givna flaskhalsar, kan man då skylla på vädret när försäljningen sviker en!? Istället för att gissa, anta och sätta upp ett finger i luften – mät och läs av vädrets inverkan på dina affärer i Google Analytics! I världen i allmänhet, men kanske Sverige i synnerhet. Eftersom Sverige har fyra väldigt tydliga årstider …

Vädrets påverkan på försäljningen Read More »

Klickpriserna på Google Ads ökar på grund av ökad konkurrens.

Vi har under en längre tid följt prisutvecklingen på CPC (cost per click) i Google Ads. När vi jämför klickpriserna i juli 2020 mot juli 2021 för flera stora ehandlare som verkar på den svenska marknaden så ser vi att klickpriset har ökat med ca 60% YoY. I bilden här ovan ser du en jämförelse …

Klickpriserna på Google Ads ökar på grund av ökad konkurrens. Read More »

Vad är Gråzonen kring GDPR, USA och Schrems II?

Varför hör jag att det är olagligt att använda google Analytics? Först och främst vill jag påpeka att Add M Visits inte är juridiska rådgivare, men vi anser att det här är mycket viktiga frågor och vi vill belysa dem från ett tekniskt perspektiv med den tekniska expertisen vi har. I dagsläget (20-05-2021) är det …

Vad är Gråzonen kring GDPR, USA och Schrems II? Read More »

Scroll to Top