Viral marknadsföring

För några år sedan var sociala medier något som inte ansågs seriöst och vissa företag blockade sina anställda från användning av t.ex Facebook på arbetstid. 2014 går in i ett skede där sociala medier tillhör ett naturligt sätt att få rekommendationer och information på och ligger i framkant för hur ditt varumärke stärks. Anledningen är att trovärdigheten i sociala medier är större än vad du själv förmedlar och därmed skapas ett större intresse.

\"megafon_syrena\"

Den virala spridningen bland olika sociala kanaler är något som fler företag och organisationer tar vara på med syfte att nå så många personer som möjligt, över hela världen. Självklart finns det sätt att nischa sin marknadsföring till en specifik målgrupp genom att bl.a fastställa vilket nätverk som passar din verksamhet bäst och nå din målgrupp. Alternativt kan du rent av köpa annonser med målgruppsstyrning. Dock kan vi inte styra den virala spridningen.

Så, hur jobbar vi på Add Visits?

Vi har börjat använda vår blogg mer konsekvent – vilket är ett sätt för oss att kunna kommunicera mer djupgående. Vidare sprider och delar vi våra bloggartiklar på Facebook, ett sätt att nå ut till den breda massan och gemene man. Facebook är som en freezone där alla har möjlighet att se, läsa, följa och främst lättare komma i kontakt med branscher, företag och organisationer som inte är top of mind. Via Linkedin kan vi lättare inrikta oss på branscher samt direktkommunikation med befintliga, likväl som potentiella kunder samt intressanta kandidater. Att snabbt dela med sig av information och nyheter är Twitter en ypperlig kanal. Vi marknadsför sedan våra nyheter genom att varje månad samla allt i ett utskick av nyhetsbrev.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Rulla till toppen