The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Hur förhåller vi oss till utbrottet av det nya Coronaviruset?

Hur förhåller vi oss till utbrottet av det nya Coronaviruset?

March 24, 2020
Categories: Nyheter

 

Med anledning av Coronaviruset COVID-19 och den turbulenta situation som hela världen nu befinner sig i, vill vi på ADD Visits dela med oss av våra tankar kring kommunikation och media.

Vi har hamnat i en situation som ingen kunde förutspå, även om alla vet att epidemier kommer. Det är inte första gången vi drabbas av en epidemi. Men denna gång handlar det om ett världsomspännande utbrott som inte bara handlar om människor som insjuknar. Människor som vi hoppas snabbt tillfrisknar och att så få som möjligt skall behöva mista nära och kära.

Det handlar också om att hela samhället drabbas ekonomiskt och att många har svårt att se ljuset i tunneln. Vi på ADD Visits försöker att jobba på och som vanligt fokuserar vi på att hjälpa våra kunder att utveckla sina affärer. På grund av det rådande läget, jobbar vi också med att på olika sätt stödja de kunder som hamnar i en situation där de, trots att de inte borde, måste dra ner på sina marknadsföringskostnader.

För de allra flesta finns det ingen anledning att dra ner på sin kommunikation, för e-handeln är det åtminstone kortsiktigt positivt i och med att fler människor befinner sig hemma. Trafiken ökar nu kraftigt och möjligheterna för att exponera sig mot den ökade trafiken växer. Vi ser en viss förskjutning i konsumtionsmönstren, från vissa dyrare sällanköpsvaror, t ex resor, till en mer hemmaorienterad/lägre kapitalintensiv konsumtion. Livsmedel, trädgård och mindre renoveringsprojekt kommer troligen att klara sig bra även i det korta perspektivet samt konsumtion av produkter som på olika sätt gör vardagen mer lätthanterad.

Som bolag har ADD Visits en stark ekonomi, vi har personal som alltid vill göra det bästa för er som kund och vår ambition är att fortsätta med detta. Tillsammans vill vi idag fokusera på de affärer som fortfarande går att göra och för de som har det svårare, ser vi denna tid som möjligheten att rusta och stå ännu starkare i framtiden. Exempelvis ser vi detta som ett gyllene tillfälle att stärka den organiska synligheten och ranka än bättre på organiska sökord.

Vi följer hela tiden utvecklingen och kommer att vara agila i vår affärsmodell. Om det behövs, kommer vi anpassa våra produkter och tjänster för att stimulera våra kunders tillväxt.

Kontakta oss gärna för specifika tips som vi kan ge er utifrån den erfarenhet vi har, de trender som vi följer och att diskutera hur vi kan bistå och hjälpa just ert bolag. Vi tar givetvis dessa möten via telefon, chat eller videosamtal.