The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

Google Penguin 2.0 – Vinnare och förlorare

Categories: Google
0

Google Penguin 2.0 släpptes lös den 22 maj och tack vare verktyget SEOlytics kan vi nu nästan 2 veckor senare se en tydlig bild av vilka sidor som påverkats mest, både positivt och negativt. Förra veckan publicerades listor på vinnare och förlorare i Penguin 2.0 baserade på SEOlytics SVR-värde (ett värde på en domäns organiska […]

Penguin 2.0 lanserad!

Categories: Google
0

För cirka två veckor sedan fick en tweet stor uppmärksamhet inom SEO-branschen. Matt Cutts, head of Google’s Webspam team, skrev på Twitter att en Pinguin update skulle komma inom några veckor. Google Penguin är en algoritmuppdatering som syftar till att hantera överoptimerade sidor, främst baserat på väldigt onaturliga länkprofiler. Denna tweet har sedan dess debatterats […]

SEO och Norden

Categories: Google, Internationell SEO
0

Listan på svenska e-handelsbolag som framgångsrikt expanderat utanför Sveriges gränser kan göras lång. Det är inte svårt att hitta lyckade exempel på svenska numera internationella e-handlare som sportamore.se, byggmax.com, bubbleroom.se, bygghemma.se, cdon.com etc. som alla har spridit sig till våra skandinaviska grannar. Funderar även du på att ta din e-handel till nästa steg och expandera […]

“Tabbed Site Links” – Nu även på Google.se

Categories: Google
0

Som man har kunnat läsa hos både Search Engine Land och SEOmoz så testar Google något som kallas “Tabbed Site Links” på den amerikanska marknaden. Hur detta ser ut kan man se exempel på nedan. Det som dock är nytt är att det nu också genomförs på svenska marknaden. Detta anses av många vara den […]