The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

https – Den senaste SEO-hajpen

0

Google gick nyligen ut med att de skulle ge lite extra värde till webbplatser som använder det säkra protokollet https (Hypertext Transfer Protocol Secure). Orsaken är att de vill uppmuntra webmasters att gå över till krypterade webbplatser för att skydda sina användare. Detta resulterade i sin tur att väldigt många siteägare har bytt till https […]

Google skrotar bilder i authorship

Categories: Google
0

Google har länge visat bilder på den som publicerat blogposter i sökresultaten, Search engine watch rapporterar att Google kommer att plocka bort bilderna. John Mueller på Google säger att de vill förenkla hur authorship visas i sökresultaten. Vi får se hur detta påverkar CTR och vad det betyder för G+´s tillväxt.

5 faktorer för e-handel

Categories: E-handel
0

En fråga som många e-handlare förmodligen ställer sig är hur de verkligt framgångsrika e-butikerna jobbar och vad är det som skiljer de 20% som toppresterar från övriga 80%. Adobe har analyserat data från 1000 marknadsförare i Europa, Mellanöstern, Afrika och USA och sållat ut de 20% som har bäst konvertering. Detta har i sin tur […]

Sociala medier – viktigt att hålla koll på

Categories: Social Media
0

Det diskuteras ganska flitigt om hur effektivt sociala medier egentligen är för försäljningen. Marknadsföring via sociala medier kan i princip bestå av två olika strategier, den ena är att köpa annonsering på sociala nätverk, t.ex. Facebook den andra är att engagera sig i sociala nätverk och att skapa intresse runt sitt varumärke för att på […]

Google och 301:or

Categories: Google
0

För ett par dagar sedan upptäckte vi att sidor som är vidarebefordrade med så kallade 301 redirects har börjat dyka upp i Googles index (det skall de inte göra). Om du flyttar en site till ny domän skall du göra 301 Vi har tidigare skrivit om hur det kan gå om man inte hanterar gamla […]

Not provided nu även för Adwords

Categories: Adwords, Google
0

Google kommer att sluta att erbjuda sökordsdata i sin referrer-data även för Google Adwords. Detta innebär att du i referrern inte längre kommer att kunna se vilka sökord som dina besökare använder för att hitta din sida, precis samma som det idag är för organiskt sök. Det går mycket rykten på webben om detta just […]

Adtraction Group på Stockholm e-commerce 2014

Categories: Events
0

Besök Adtraction Group Easyfairs e-commerce på Kistamässan den 1-2 april 2014 SEO, SEM Affiliate, Display och Hoosh Här kan du diskutera synlighet och sök med Adtraction Visits.  Även Adtraction Marketing kommer finnas på plats för dig som vill diskutera Affiliatemarknadsföring och Display. Dessutom kommer  representanter för Hoosh att finnas på plats för att lära dig […]

Visits introducerar Acquisio!

Categories: Adwords
0

Vi har under 2013 ökat antalet kundkonton i Adwords med över 200%. Ökningen innebär att vi behöver effektivisera hanteringen av dessa och samtidigt som vi vill även förbättra kundrapporteringen. Vi har därför valt att börja jobba med verktyget Acquisio något vi ser som ett viktigt steg i att erbjuda våra kunder absolut bästa möjliga service. […]

Cloaking fungerar fortfarande i Google 2014

Categories: Google
0

Google har fortfarande stora problem med metoder som klart bryter mot deras riktlinjer t.ex. automatisk länkning och cloaking (begreppet föklaras längre ner). Vi har under hösten/vintern sett hur sajter som byggts med en strategi som går direkt mot Googles riktlinjer når topplaceringar på riktigt konkurrensutsatta sökord. Det har länge varit känt att extremt aggressiv länkning […]