The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

“Det är väl bara att uppdatera Facebook?”

Categories: Marknadsföring, SEO, SMA
0

Social media manager, digital marketing manager, social media analyst, new media manager- kärt barn har många namn. Digitaliseringen formar ett nytt yrke, de digitala strategerna, skrev Dagens Nyheter nyligen. Den digitala strategen är en spindel i nätet mellan marknadsavdelningen, IT-avdelningen och sälj- och kundtjänst. Det talas om en växande “digital tsunami” för att förändringarna sker […]

Andelen (not Provided) minskar – eller?

Som de flesta av er som läser vår blogg känner till så innebär (not provided) att sökmotorer som Google  döljer din sökordsdata. Google började med detta redan 2011 och sedan dess har trenden varit att allt större andel sökord dolts. När vi tittar på http://www.notprovidedcount.com/ ser vi att det är 2 tydliga trendbrott som talar […]

Facebook leder vägen!

Categories: E-handel, Marknadsföring, SEO, SMA
0

Facebook är en av de största källorna för trafik till webbplatser. Merparten av alla ordrar som görs från sociala medier kommer från Facebook, men Polyvore ligger inte långt efter. Som e-handlare har man ofta funderingar kring om företagets Facebooksida faktiskt driver försäljningen framåt och hur viktigt det är att vara socialt närvarande. En aktuell undersökning från C/O Digital […]

Är Pinterest nya Google?

Categories: Marknadsföring, SEO, SMA
0

Den snabbast växande sociala mediekanalen under 2014 var Pinterest och det har kommit att bli en betydande sökmotor. Vi ser en ändring i sökvanor när Pinterest används flitigare för att söka och inhämta information.  Det är inte förvånande med tanke på att vi knyter an lättare till bilder och visuella sökresultat till skillnad från sökresultat med textlänkar. Pinterest […]

Lansering av Social Media Package

Categories: Marknadsföring, SMA
0

Den 26 & 27 maj hittar du oss på Nordic E-Commerce Summit på Münchenbryggeriet och där kommer vi att lansera vår nya tjänst, vårt Social Media Package. Vi ser med spänning fram emot att berätta mer om vad den innebär och svara på era frågor och funderingar!  Utvecklingen av sociala medier går med stormfart och det räcker […]

SearchLove #5: Rand Fishkin – Rankingfaktorer

Dag 2 här på SearchLove i Boston började med Rand Fishkin från MOZ som pratade om kommande rankingsignaler. Det genomgående temat var (föga förvånande) användbarhet samt vikten av att vara ett varumärke. Några av punkterna som Rand presenterade var: vikten av att få sitt Brand förknippat med sökord som du vill ranka på. Exempelvis om […]

SearchLove #4: Jason Briggs – Mobile Search

Categories: Events, Google, SEO
0

Dagens bästa föreläsning stod Jason Briggs för där han delade ut konkreta tips på hur du kan optimera dina Appar för att få bättre synlighet i App Store samt i Googles SERP. Han gav flera exempel på hur du ska tagga upp innehåll med microformats/JSON-LD, något som jag blivit allt mer intresserad av de senaste […]

SearchLove #3: Jeremy Goldman – Social Media & ROI

Categories: Marknadsföring, SMA
0

Förmiddagspasset avslutades av Jeremy Goldman som föreläste om Social Media & ROI. En riktigt intressant föreläsning och återigen tillbaka till konkreta tips och exempel. Han presenterade bland annat en kampanj de kört i New York där de spårade upp singlar som uttryckte sig som ledsna via social media under Alla hjärtans dag. De letade upp […]

Search Love #2: Tim Wilson och “A KPI is just a metric until we assign a target”

Dagens andra session var Tim Wilson som pratade om vikten av att sätt värde och mål med sina KPI:er när man arbetar data driven. En väldigt intressant föreläsning men mer övergripande om hur man som konsult ska hjälpa kunden jobbar mer data driven. En annan intressant frågeställning som kom upp här var att inte lägga […]