The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

AMP and Adwords = Better conversion rates

Categories: AMP
0

At Visits, we realized the importance of AMP early and started to build AMP-pages to our clients as soon as we understood that AMP can help our clients to sell more. During the last months we have been running tests using Adwords Experiments. We were especially interested in seeing how AMP and shorten loading times […]

Visits fortsätter satsa mobilt – 3 certifieringar inom Mobile Sites

Categories: Mobile, SEO
0

Trenden i det digitala landskapet är tydlig: det är en mobile-first värld vi lever och verkar i. 100% av svenskar mellan 16-25 år använder smartphones¹. https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-page-speed-website-load-time.html För att ytterligare säkerställa vår kompetens och våra tjänster inom digital marknadsföring har vi på Add Visits under våren breddat vårt utbud av tjänster. Detta för att än bättre […]

Visits blir nu Google Premier Partner

Categories: Adwords, Google
0

Vår SEM avdelning har under åren växt och många av våra kunder har varit med oss sedan start, något som vi ser som ett tecken på att de utvecklats i samråd med oss och att vårt sätt att driva fram deras affärer mot resultat uppskattas. Utmärkelsen innebär att vi som byrå har en lång och […]

Customer match i AdWords

Categories: Adwords
0

Kundmatchning, även kallat Customer Match tillåter dig att ladda upp dina kunders e-postadresser och data som du har samlat in från dina webbplatser, appar, butiker och så vidare. Funktionen gör det möjligt att skapa annonser som är skräddarsydda efter kundsegmentet som man vill nå via sök, Youtube Trueview och Gmail Ads. Annonsörerna kan ladda upp […]

Vloggen är den nya bloggen!

Categories: Marknadsföring, Övrigt, SEO
0

Den här månaden bjuder vi på en inspirerande intervju med designern och bloggerskan Iman Aldebe. Vi möts på Napolyon Bistro & Bar och sätter oss ner för sia om framtiden i sociala medier.  Vi har tidigare skrivit om att Snapchat är i ropet och att det används flitigt av företag utomlands. I Sverige är Snapchat […]

Google ger sig på hackade siter

0

Att hacka andras siter för att på olika sätt utnyttja dem för att få trafik till egna siter och projekt är ett stort problem och det är även ett problem för Google då serpen ofta smutsas ner av hackade siter. Google inriktar sig nu ytterligare på detta och har lanserat flera algoritmförändringar som syftar till […]

Snabbast växande gruppen på Facebook

Den demografiska sammansättningen ändras på den ledande sociala medieplattformen. Generation Z, födda efter 1995, kommunicerar främst med bilder och använder sig sparsamt av text. Den här förändringen har Facebook fått erfara, när en fjärdedel av Generation Z lämnade nätverket förra året. I Facebooks demografiska rapport från 2014 ser man en signifikant ökning av en annan […]

Refererande trafik skriver över den verkliga källan i Google Analytics

0

Google Analytics är ett fantastiskt verktyg för att kunna se vilka källor som ger försäljning, men det gäller att säkerställa att Google Analytics mäter din försäljning korrekt och att verkligen kontrollera att rätt källa sätts för försäljning. Ett vanligt problem som vi stöter på är att olika betaltjänster skriver över den faktiska källan i Google […]

Hur använder vi mobilen egentligen?

Categories: E-handel, Google, Statistik
0

Mobilanvändningen ökar stadigt och på [email protected] i våras talades det mycket om hur vi kommer använda mobilen 2015. Hela 94% använder sin mobil i vertikalt läge och med en hand. Detta måste man ha i åtanke när man designar layouten för sina besökare. På surfplattor däremot använder 54% av användarna sin padda i vertikalt läge […]