The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

Google ger sig på hackade siter

Categories: Google, Internationell SEO, SEO
0

Att hacka andras siter för att på olika sätt utnyttja dem för att få trafik till egna siter och projekt är ett stort problem och det är även ett problem för Google då serpen ofta smutsas ner av hackade siter. Google inriktar sig nu ytterligare på detta och har lanserat flera algoritmförändringar som syftar till […]

Snabbast växande gruppen på Facebook

Den demografiska sammansättningen ändras på den ledande sociala medieplattformen. Generation Z, födda efter 1995, kommunicerar främst med bilder och använder sig sparsamt av text. Den här förändringen har Facebook fått erfara, när en fjärdedel av Generation Z lämnade nätverket förra året. I Facebooks demografiska rapport från 2014 ser man en signifikant ökning av en annan […]

Refererande trafik skriver över den verkliga källan i Google Analytics

0

Google Analytics är ett fantastiskt verktyg för att kunna se vilka källor som ger försäljning, men det gäller att säkerställa att Google Analytics mäter din försäljning korrekt och att verkligen kontrollera att rätt källa sätts för försäljning. Ett vanligt problem som vi stöter på är att olika betaltjänster skriver över den faktiska källan i Google […]

Hur använder vi mobilen egentligen?

Categories: E-handel, Google, Statistik
0

Mobilanvändningen ökar stadigt och på [email protected] i våras talades det mycket om hur vi kommer använda mobilen 2015. Hela 94% använder sin mobil i vertikalt läge och med en hand. Detta måste man ha i åtanke när man designar layouten för sina besökare. På surfplattor däremot använder 54% av användarna sin padda i vertikalt läge […]

“Det är väl bara att uppdatera Facebook?”

Social media manager, digital marketing manager, social media analyst, new media manager- kärt barn har många namn. Digitaliseringen formar ett nytt yrke, de digitala strategerna, skrev Dagens Nyheter nyligen. Den digitala strategen är en spindel i nätet mellan marknadsavdelningen, IT-avdelningen och sälj- och kundtjänst. Det talas om en växande “digital tsunami” för att förändringarna sker […]

Andelen (not Provided) minskar – eller?

Categories: Google, SEO, Sökord, Statistik
0

Som de flesta av er som läser vår blogg känner till så innebär (not provided) att sökmotorer som Google  döljer din sökordsdata. Google började med detta redan 2011 och sedan dess har trenden varit att allt större andel sökord dolts. När vi tittar på http://www.notprovidedcount.com/ ser vi att det är 2 tydliga trendbrott som talar […]

Facebook leder vägen!

Facebook är en av de största källorna för trafik till webbplatser. Merparten av alla ordrar som görs från sociala medier kommer från Facebook, men Polyvore ligger inte långt efter. Som e-handlare har man ofta funderingar kring om företagets Facebooksida faktiskt driver försäljningen framåt och hur viktigt det är att vara socialt närvarande. En aktuell undersökning från C/O Digital […]

Är Pinterest nya Google?

Den snabbast växande sociala mediekanalen under 2014 var Pinterest och det har kommit att bli en betydande sökmotor. Vi ser en ändring i sökvanor när Pinterest används flitigare för att söka och inhämta information.  Det är inte förvånande med tanke på att vi knyter an lättare till bilder och visuella sökresultat till skillnad från sökresultat med textlänkar. Pinterest […]

Lansering av Social Media Package

Den 26 & 27 maj hittar du oss på Nordic E-Commerce Summit på Münchenbryggeriet och där kommer vi att lansera vår nya tjänst, vårt Social Media Package. Vi ser med spänning fram emot att berätta mer om vad den innebär och svara på era frågor och funderingar!  Utvecklingen av sociala medier går med stormfart och det räcker […]