The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

Podcast

Categories: Podcast
0

Har du kontroll på all trafik som kommer till din webbplats? Den data som du får fram, är den helt korrekt? Har du de rätta verktygen som krävs för att bedöma värdet av dina digitala investeringar? Kan du fatta beslut på korrekt data? Leif Grenevall och Tomas Lindqvist från Add Visits gästar Markets gästpodcast för […]

Har Bing börjat visa organiska sökord igen?

Categories: Bing, SEO, Sökord, Statistik
0

Vi har märkt att flera av våra kunder har ökat antalet sökord från Bing som de får trafik för från att under augusti haft ca 90% (not provided) till att under september och början av oktober endast ha ca 14% (not provided). Detta innebär att vi under de senaste ca en och en halv månaden […]

Google blir lurade av hackare!

Categories: Google, Övrigt, SEO
0

Google gick för lite drygt ett år sedan ut och sa att man nu har lämnat sin mobile first approach för att gå över till AI first. Det är onekligen en intressant approach och Google är ett av få företag som kan backa upp ett sådant påstående. Men det kan också bli väldigt tokigt. Man […]

Google Lanserar Mobile Speed Scorecard

Categories: AMP, Google, Mobil, Mobile, Nyheter
0

Under 2017 har Visits I samarbete med Google jobbat hårt på att ta fram hållbara mobillösningar för våra kunder. Kontakta oss om du behöver hjälp med att implementera AMP eller behöver allmän rådgivning om hur du skall göra för att din site skall ladda snabbare. Google har länge påpekat vikten av att webbplatser är både […]

Är du beredd på mobile-first!?

Som du säkert känner till så planerar Google att växla till “mobile first”,Google rullar sakta ut och testkör det mot ett fåtal utvalda siter. I och med att man gör detta långsamt i små steg har man heller inte ett exakt datum för när man är klar och mobile first är utrullat över hela Google. […]

Google straffar AMP-sidor som inte visar allt

AMP skapades för att förbättra prestandan på webbsidor i mobilen. Det kan ju kännas naturligt att bara visa en del av innehållet för att sedan låta användaren klicka på en länk för att komma till den “vanliga” siten och läsa hela innehållet.  Det skulle ju göra hela processen ännu snabbare, något som borde tilltala Google. […]

AMP på Nordic eCommerce Summit

Categories: AMP, E-handel, Events, Nyheter
0

Visits besökte Nordic eCommerce i Malmö i Oktober. Här nedan hittar du ett youtubeklipp där Martin Holmin som är CTO på Folkefinans håller Keynote om AMP. Martin jobbar tillsammans med oss på Visits som senior technology advisor i vårt project AMP for Ecommerce. Visits har skapat en plattform för att hjälpa e-handlare att implementera AMP […]

Adtraction Visits blir Add Visits

Categories: AMP, Google, Nyheter, Övrigt
0

Under åren har vi har ständigt utvecklat våra tjänster och produkter i nära samarbete med våra kunder med våra kunder. Vi har i dagsläget ett betydligt bredare tjänsteutbud inom Online-marknadsföring än när vi startade för 6 år sedan. För att fortsätta vår utveckling tar vi nu nästa steg och lanserar flera av våra tjänster internationellt. […]

Adwordsannonser och AMP

Visits har under året i nära samarbete med Google arbetat med att undersöka effekterna av att implementera AMP. AMP är en teknologi utvecklad av Google för att kraftigt öka den mobila upplevelsen av en webbsite. Google publicerade i början av juni en artikel där ett av våra tester beskrivs: https://www.thinkwithgoogle.com/nordics/case-study/amp-helps-monetti-cut-page-load-time-by-84-grow-adwords-conversions-by-19/ AMP for e-commerce Vi har […]