The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

Google straffar AMP-sidor som inte visar allt

AMP skapades för att förbättra prestandan på webbsidor i mobilen. Det kan ju kännas naturligt att bara visa en del av innehållet för att sedan låta användaren klicka på en länk för att komma till den “vanliga” siten och läsa hela innehållet.  Det skulle ju göra hela processen ännu snabbare, något som borde tilltala Google. […]

AMP på Nordic eCommerce Summit

Categories: AMP, E-handel, Events, Nyheter
0

Visits besökte Nordic eCommerce i Malmö i Oktober. Här nedan hittar du ett youtubeklipp där Martin Holmin som är CTO på Folkefinans håller Keynote om AMP. Martin jobbar tillsammans med oss på Visits som senior technology advisor i vårt project AMP for Ecommerce. Visits har skapat en plattform för att hjälpa e-handlare att implementera AMP […]

Adtraction Visits blir Add Visits

Categories: AMP, Google, Nyheter, Övrigt
0

Under åren har vi har ständigt utvecklat våra tjänster och produkter i nära samarbete med våra kunder med våra kunder. Vi har i dagsläget ett betydligt bredare tjänsteutbud inom Online-marknadsföring än när vi startade för 6 år sedan. För att fortsätta vår utveckling tar vi nu nästa steg och lanserar flera av våra tjänster internationellt. […]

Adwordsannonser och AMP

Visits har under året i nära samarbete med Google arbetat med att undersöka effekterna av att implementera AMP. AMP är en teknologi utvecklad av Google för att kraftigt öka den mobila upplevelsen av en webbsite. Google publicerade i början av juni en artikel där ett av våra tester beskrivs: https://www.thinkwithgoogle.com/nordics/case-study/amp-helps-monetti-cut-page-load-time-by-84-grow-adwords-conversions-by-19/ AMP for e-commerce Vi har […]

AMP and Adwords = Better conversion rates

Categories: AMP
0

At Visits, we realized the importance of AMP early and started to build AMP-pages to our clients as soon as we understood that AMP can help our clients to sell more. During the last months we have been running tests using Adwords Experiments. We were especially interested in seeing how AMP and shorten loading times […]

Visits fortsätter satsa mobilt – 3 certifieringar inom Mobile Sites

Categories: Mobile, SEO
0

Trenden i det digitala landskapet är tydlig: det är en mobile-first värld vi lever och verkar i. 100% av svenskar mellan 16-25 år använder smartphones¹. https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-page-speed-website-load-time.html För att ytterligare säkerställa vår kompetens och våra tjänster inom digital marknadsföring har vi på Add Visits under våren breddat vårt utbud av tjänster. Detta för att än bättre […]

Visits blir nu Google Premier Partner

Categories: Adwords, Google
0

Vår SEM avdelning har under åren växt och många av våra kunder har varit med oss sedan start, något som vi ser som ett tecken på att de utvecklats i samråd med oss och att vårt sätt att driva fram deras affärer mot resultat uppskattas. Utmärkelsen innebär att vi som byrå har en lång och […]

Customer match i AdWords

Categories: Adwords
0

Kundmatchning, även kallat Customer Match tillåter dig att ladda upp dina kunders e-postadresser och data som du har samlat in från dina webbplatser, appar, butiker och så vidare. Funktionen gör det möjligt att skapa annonser som är skräddarsydda efter kundsegmentet som man vill nå via sök, Youtube Trueview och Gmail Ads. Annonsörerna kan ladda upp […]

Vloggen är den nya bloggen!

Categories: Marknadsföring, Övrigt, SEO
0

Den här månaden bjuder vi på en inspirerande intervju med designern och bloggerskan Iman Aldebe. Vi möts på Napolyon Bistro & Bar och sätter oss ner för sia om framtiden i sociala medier.  Vi har tidigare skrivit om att Snapchat är i ropet och att det används flitigt av företag utomlands. I Sverige är Snapchat […]