The browser you are using is not supported.

Try one of them Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera

Blog

Beet, Email Addicts och Add Visits bildar Root Digital

Categories: Övrigt
0

Beet, Email Addicts och Add Visits går samman och skapar Root Digital, en ledande grupp för digital tillväxt. Vi vill förena alla digitala aspekter som krävs för att våra kunder ska blomstra och ständigt utvecklas. Här kan du läsa mer om företagen och visionen med gruppen! En katalysator för digital tillväxt och evolution Omställningen till […]

Uppdatering kring Google och hantering av persondata

Categories: Data Analytics, Google, SEO
0

Som ni har märkt skriver vi en hel del om hur Google hanterar problemställningen kring datalagring av eu-medborgares persondata i USA. Google försöker naturligtvis lösa problemet för att förhindra att de tappar den Europeiska markanden (och datan). Anonymisering av IP-adresser är inte hela svaret Google har nu börjat kommunicera mer och mer runt anonymisering av […]

11 tips till att ranka bättre i Google My Business

0

Att äga serpen är är viktigt eftersom det gör att du får mer exponering vilket både bidrar till mer trafik och branding. Rätt konfigurerat kan My Business bidra både med fler affärer och bättre synlighet för dina kunder. Google My Business erbjuder flera möjligheter att göra ditt företag mer synligt i Google. Främst handlar det […]

Vädrets påverkan på försäljningen

Efter alla givna flaskhalsar, kan man då skylla på vädret när försäljningen sviker en!? Istället för att gissa, anta och sätta upp ett finger i luften – mät och läs av vädrets inverkan på dina affärer i Google Analytics! I världen i allmänhet, men kanske Sverige i synnerhet. Eftersom Sverige har fyra väldigt tydliga årstider […]

Vad är Gråzonen kring GDPR, USA och Schrems II?

Varför hör jag att det är olagligt att använda google Analytics? Först och främst vill jag påpeka att Add M Visits inte är juridiska rådgivare, men vi anser att det här är mycket viktiga frågor och vi vill belysa dem från ett tekniskt perspektiv med den tekniska expertisen vi har. I dagsläget (20-05-2021) är det […]

Google Ads har SLUTAT redovisa söktermer

Vi tar fram mängder med rapporter till våra kunder, allt från rankingrapporter till rapporter som är relaterade till marknadsföringsbudgeter. I en av de senare har vi jobbat med COS (Cost Of Sales) för en av våra större e-handelskunder. I rapporten går vi djupt ner i datan och tittar mer specifikt på kostnader kopplade till smart […]