Att äga serpen är är viktigt eftersom det gör att du får mer exponering vilket både bidrar till mer trafik och branding. Rätt konfigurerat kan My Business bidra både med fler affärer och bättre synlighet för dina kunder.
Google My Business erbjuder flera möjligheter att göra ditt företag mer synligt i Google. Främst handlar det om att vara synlig i lokalt sök samt vid varumärkessök och ger dig chans beskriva dina tjänster.
11 tips för Google My Business
Här har vi sammanställt en lista på några viktiga punkter att tänka på när du konfigurerar Google My Business för din verksamhet. Om du behöver hjälp med detta så går det bra att kontakta oss så kan vi hjälpa dig!
- Tag kontroll över din företagsprofil i Google my business
- Var noggrann med att gå igenom och fylla i alla sektioner i kontot, lägg till flera kategorier som passar in på din verksamhet
- Skriv en ordentlig beskrivning av företaget, tjänsteutbud och historik
- Lägg till logotyp samt bilder som beskriver verksamheten, produkter och tjänster
- Publicera nya foton så ofta som möjligt, det gäller att kontot upplevs som aktivt
- Försök att vara aktiv i kontot genom att publicera inlägg, det kan t.ex. handla om produktnyheter eller att man har fått in en ny stor kund och liknande
- Var snabb på att svara på kommentarer
- Gå löpande igenom alla recensioner
- Svara på recensioner, det är viktigt att vara öppen och ärlig. Tänk på att aldrig gå i klinch med någon
- Aktivera chatten, det är ett bra sätt att hålla kontakt med kunder
- Glöm inte att konfigurera Analytics så att du särskiljer besöken som kommer via Google My Business